onsdag 12 december 2007

Regnar det i Phuket?

Undrar ni över frågan? Det borde ni göra, för här regnar det!!! Inte hela tiden men det regnade redan första kvällen innan vi skulle gå ut och äta. Nu märkte inte jag och Leena det, men det var blött när vi gick ut. Nåja, en skur ska en ju tåla.
Söndagen är lite småmolnig och det blir snabbt ett tunnare molntäcke. Nåja, det sägs ju att solen tar ändå.
På eftermiddagen ser vi att lite väl mörka moln kommer med en rasade fart. Vi börjar packa ihop och hinner inte ens ta oss till moppen förrän det börjar droppa. Det blir rätt snabbt ett störtregn. Det är som om någon satt och slängde småspik i ansiktet på en medans jag kör. Det får bli solglasögon på så att ögonen är befriade i alla fall. Väl i lägenheten är det bara att byta om till torra kläder, vi är genomvåta, ända in på skinnet!
Jaja, haha, det kan ju vara kul å tala om det när vi kommer hem, hur vi körde med moppen i ösregnet. Bara att det är inte lika roligt längre för det regnade på måndagskvällen också! Sedan regnade det i omgångar på tisdagen. Några droppar då och då strax efter lunch. På kvällen var det nya regnskurar.
Onsdagen var den mesta/bästa soldagen. Då passade jag på att åka runt och fota och filma lite. Synd bara att jag inte tänkte på att smörja in mig med solskyddskräm på armar och i ansiktet. Nu har jag en röd näsa och en riktig bonnbränna på armarna... :-/

Bilderna? De kommer senare!

4 kommentarer:

Admin sa...

Oj va energiska ni varit med bloggen! Kul med alla bilder. Du börjar alltså se ut som en vanlig moppebränd Phuketbo ;-)

Micke&Leena sa...

Jo, nu har vi jobbat hårt med bilderna!
Ahaa, är det så det heter här! Moppebränd Phuketbo. :-)

Anonym sa...

Tufft med regn! Samma sak hände mig o Jenny när vi var på Phuket! Vi var tvugna att ta oss över ett berg i ösregnet. Uppe på toppen var vi tvugna o stanna för det gjorde så ONT! Som tur var det en restaurang där uppe! Personalen där sprang ut o hjälpte oss in... sen efter 5 min slog blixten ner 10m från restaurangen... transarna där inne skrek högt o "högt". hahaha

Micke&Leena sa...

haha, ok Makke! Då är vi inte de enda som råkat ut för regn här då, låter ju som en liiiiten tröst. Regnet gjorde vekligen ont i ansiktet, men som den hårding jag är, som du vet ;-) så körde jag vidare! :-)
Solglasögonen blev utmärkta "ögonskydd". :-)

wow, tur med skydd från blixen du! :-)