lördag 8 december 2007

Back in Thailand!

Upp tidigt igen! Vi måste till flygplatsen i tid. Vi blir körda av hotellet till en "mindre" kostnad. Fördelen med Myanmars flyplats är att det går inte att gå vilse. Utan några som helst problem är vi incheckade, betalt 10$ i skatt, och har sitter i "vänthallen" för Airasias bussar. Här är det riktigt kallt. ACn står nog på fryspunk! Känner efter ett tag att mina vrister börjar stelna, som i den där Falcon reklamen, realy cold! Leena har tagit på sig en kofta för länge sen och jag ser en man i tunna vita kläder gå omkring och göra lite rörelser för att hålla lite värme, han lägger handflatorna över ansiktet för att det inte ska stelna av kölden! :-)

När vi väl ska lassas på flyget går det snabbt och smidigt.
Var lite sugen på något att äta eftersom vi inte han med någon frukost. Men vi är inte i luften särskilt många minuter innan planet "sjunker" kraftigt. Det gillar inte min mage! Det gungar och hoppar lite till, och för min del var detta det kraftigaste jag varit med om. Nu har jag ingen aptit längre. :-(

Landningen på Bangkoks flygplats är väldigt bra. Den bästa jag upplevt på länge. Nu e jag hungrig! Vi kollar incheckningemöjligheterna, det ska gå. Vi tar oss till rätt disk och det går bra. De bryr sig inte mitt tunga bagage. Leenas är förall del lättare, så det jämnar ut sig. Jag är mest glad över att de ignorerade mitt handbagage! :-)
Nu är det mat som gäller! Hittar till min stora glädje sushi!! Leena kör på fried rice och nått gottis i, jag festar på lax och tonfisk bitar.

Sedan är det dags för ny väntan innan vi slussas ut till planet.
Planet till Myanmar var knappt halvfullt. På planet tillbaka till BKK var det ännu mindre passagerare. Nu verkar det bli fullt! Lite trängre än vi vant oss vid. :-)
Vi landar snyggt och bra i Phuket. Möts av Maleés (Britt-Marie) man Ging som kör oss till lägenhetshotellet. Maleé själv möter upp och visar oss lägenheten. Den ser precis ut som det gör på bilderna! :-)
Kvällen bjuder på en trevlig överraskning. Maleé frågar om vi vill hänga på till en restaurang. Visst, låter bra. Men när det är dags så är det ändrade planer. Frågan är om vi kan hänga på till ett annat ställe. Det bjuds på festligheter. Jodå, vi följer med och får vara med om ett riktigt spontant Thai-kalas! Vilket välkomnande! :-)
En Thai-gura kommer fram. Minns just nu inte vad den heter. Det är visst premiärspelning på just det här instrumentet. Lämpligt eftersom det är första gången vi är i Thailand och på Phuket! Det berättas att gitarren har utvecklats från två till numera tre strängar. Här rockar man loss med Thailändska godingar.


Självklart vill man att en riktig expert på just Thai-guror ska syna och pröva instrumentet. Sagt och gjort, jag river av några schyssta riff och godkänner nybygget. En riktigt bra exemplar!

Inga kommentarer: